Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 05:23

Forumets hovedside » Om sjamanisme » Sjamanisme

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vis kunnskap
InnleggSkrevet: 31 Okt 2006, 13:27 
Avlogget
Administrator
Administrator
Brukerens avatar

Har du lest dette før:

Dette er en sone for sjamanisme, sjamantradisjoner og sjamanrelaterte aktiviteter, mytologier og synspunkter. Her kan du lese om forskjellige tradisjoner som utgjør sjamanenes verdensarv. For det finnes en slik verdensarv, i dag tilgjengelig gjennom lærere fra levende kulturer, lokale tradisjoner, og for noen også gjennom tradisjoner i egen familie.

Det står flagget på forsiden.

Jeg ønsker at du ser hva du skriver her på Debattsonen i forhold til dette.  Hva kan du bidra med? Hvilke førstehåndserfaringer har du? Hvilke faglige informasjoner kan du komme med?  Har du kommet over nye kilder om sjamanveien? Har du gjort noen nye erfaringer? Hvordan kan du bringe kunnskapen frem i lyset? Hva vil du virkelig vite?

Men før du spør, sjekk rundt på Sjamansonen, kanskje finner du svaret der allerede...

Jeg syns Debattsonen er blitt for defokusert. Det er altfor mye her som er uten klar relevans for temaet for denne siden.

Jeg ønsker at det skal være høyt under taket her. Men det er et tak.

I første omgang er det å finne der sidens fokus ligger. Så kan det finnes i din selvbesinnelse og selvinnsikt. I siste omgang kan jeg ta på meg jobben som taktekker...jeg vil helst slippe det.

La oss ikke gjøre Debattsonen til en skravlesone.

Ailo Gaup

Sist endret av ailo den 01 Nov 2006, 10:29, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne: SV: Vis kunnskap
InnleggSkrevet: 31 Okt 2006, 15:16 
Synes det er fint at du sier dette. Tar det til meg. Har tenkt på det og har i det siste forsøkt og moderere det litt for min del hva jeg legger inn. Det er litt synd når mesteparten av trådene handler om noe annet enn sjamanisme, uten at jeg har talt dem så grundig, men det virker sånn.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2006, 00:37 
Jepp  :icon_redface:
Det er alle tiders at du tar dette opp, og jeg tar det til meg jeg også.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2006, 10:24 
Avlogget
Global Moderator
Global Moderator
Brukerens avatar

Og for de som ønsker å debattere andre temaer som ikke hører inn under temaet sjamanisme, kan man gå til andre foraer der det meste innen det alternative blir diskutert.

Er det noen som trenger linker til sånne foraer, legger jeg de inn på tips-siden  :biggrin:

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2006, 17:56 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Takk Ailo :respect:

Topp

InnleggSkrevet: 15 Nov 2006, 15:42 
Absolutt til ettertanke. Takker for p[minnelsen.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Nov 2006, 17:17 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Flott at du skriver dette Ailo! Absolutt noe å legge seg i bakhodet når man skrver inn her!  :D

[b:3u74iuqf] Love, Ulva [/b:3u74iuqf]

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2007, 18:30 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Min hensikt med å bli medlem her var vel å lære noe om noe som interesserer meg.Jeg leste endel om emnet for mange år siden og plutselig en kveld dukket en joik opp i mitt hode, den var veldig fin og jeg undret på hvorfor det skjedde. Senere fikk jeg et spørsmål: Likte du joiken jeg ga deg?  Har glemt joiken nå desverre.Litt merkelig for en vestlending å oppleve slikt. :icon_biggrin:

Topp

Innleggets emne: Sv: Vis kunnskap
InnleggSkrevet: 24 Jan 2007, 13:19 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Ailo

Lest og igjennomtenkt... enig med deg her

trommende klæm
Tina

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 02:27 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Hei! Har vært lite innom her på en stund nettopp pga det Ailo her nevner. Sjamansonens innhold blir så lett utvannet og essensen forsvinner, da forsvinner ihvertfall mye av min interresse for denne siden -og lysten til å dele. Puster derfor litt nytt liv i denne tråden...  :P

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 02:30 
Velkommen  tilbake Biernna.. :eusa_clap:
Har savnet  dine  gode  og kloke innlegg.
Og jeg  må si meg  litt enig  i dine  meninger. :innocent2:
Sjamansonen  må ikke  bli en  "venneklubb" hvor  den som skriver mest blir  lagt mest  merke  til.
Jeg  har  mest  vært  tillskuer den siste tiden..vet ikke  helt om jeg  liker utviklingen  som jeg mener  har skjedd her..
Men jeg roser Ailo  for hans overvåkenhet og hvor  dyktig han er  til og  fortelle  hvor grensene for  hva som skrives  her  inne  på forumet bør  gå.

Sist endret av Skapheksa den 04 Feb 2007, 02:37, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 02:39 
Velkommen tilbake, Biernna!
Godt å se din kraftfulle rygg igjen (selv om det ikke har så mye med sjamanisme å gjøre...)!
:wub:  :eusa_clap:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 11:30 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Hælææææ Biernna... :biggrin:

Gødt å se deg igjen.....å vælkømmin bæck.... :w00t:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 12:59 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Jeg ber om tilgivelse hvis jeg har kommet i skade for å skyve noen av sonens medlemmer inn i skyggenes verden. Det har ikke på noe tidspunkt vært min hensikt.

Min hensikt med mitt medlemskap har vær å be om hjelp - Hjelp til å bli i stand til å takle hverdagenes utfordringer i samfunnet og leve med mitt "handikap" og det har jeg fått i rikt monn her på sonen.

Jeg ser også helt klart dilemmaet - inkluderende kontra ekskluderende.
Jeg er enda et menneske i ubalanse og med mange følelser i forhold til min vei i livet.
Jeg har ligget i "grøften" og sannsynligvis dyttet andre ut av uvitenhet og mangel på innsikt.

Jeg takker igjen for den store takhøyden som har vær gitt meg, uten den hadde min healingsprosess ikke på langt nær gått så fort som det den har gjort.

"the fool"  :respect:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2007, 13:26 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Grensesetting fører ofte til at man blir mer bevisst sine handlinger -og de bakenforliggende tankerekker. På den måten må man tre litt til side og se seg selv utenfra, ting blir av og til mer oversiktlig da... Da må man også ta litt avstand til egen tankebagasje. Tror det settes igang en prosess med mer fornuftige refleksjoner og problemløsninger for den som skriver da. Slik er grensesetting positivt. Dette er slik jeg kjenner meg selv og jeg tror flere vil kunne kjenne seg igjen.

Cenobit: Jeg lærer om meg selv ved å se på hva jeg reagerer på ved andre.. Mente bare at Ailos ord skulle være litt til ettertanke. Alle har vi en eller flere ganger i livet behov for å nå bunnen helt -kansje vi må det, for å kunne kjenne hvor den er og for å kunne "sparke så godt ifra at vi når helt opp til overflaten" igjen... Godt å høre at fellesskapet her inne har gitt deg noe, det gjelder for meg også -og sikkert mange, mange flere:)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Forumets hovedside » Om sjamanisme » Sjamanisme

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: