Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 05:27

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healingsonen

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: forespørsel om hjelp/råd til å finne seg selv igjen
InnleggSkrevet: 21 Jun 2010, 22:50 
Avlogget
Fersking
Fersking

Hei, jeg er en kar på 28 år nå som har hatt en lengre periode hvor en god del negative hendelser og situasjoner har påvirket livet og sådd tvil i hvem jeg er, hva jeg er og hvor jeg går. så jeg henvender meg her i håp om at det er noen som kan gi råd, kloke ord eller veiledning i prosessen med å bryte ut av et negativt mønster.

Litt vanskelig å beskrive alt, men hovedpunktene som har gjort meg usikker er det siste året. Alt i alt har jeg måtte flytte fra hjemstaden pga. jobb, og derfra har alt spiralisert nedover i uheldige eller negative situasjoner både innefor kjærlighet, familieforhold og med folk rundt meg som jeg er glad i. Det virker som om det har gått galt for veldig mange dette året uten at jeg har hatt mulighet til å hjelpe de rundt meg og meg selv. Jeg vet at jeg ikke kommer tilbake til hjemstaden og er ikke bekymret for det akkurat selv om jeg savner de gjenværende der. For meg virker det som om livet penser meg inn i en rettning som innebærer andre steder enn der.

Det som uroliger meg er at til tross for forsøk på meditasjon og tarotkortlegging så greier jeg ikke å roe ned eller blokkere de kaotiske tankene og dette føler jeg at har hindret meg i å utvikle meg og få kontakt med mine veiledere eller se noe fremover.

Dette har igjen resultert i at jeg føler meg ofte veldig sliten og uten energi, jeg føler et sterkt behov for å bryte ut av denne sirkelen slik at jeg kan se veien videre klarere og fortsette å utvikle meg. Å rett og slett finne tilbake til den rolige, positive personen jeg vet jeg egentlig er og forhåpentligvis få kontakt med mine veiledere.

Det er meget vanskelig ofte å holde de negative og kaotiske tankene vekke, og føler at det blir vanskelig å visualisere trygge plasser eller opplevelser som gir meg ro nok når jeg prøver å meditere. Dermed blir stadig vanskeligere å finne positive tanker og tiltrekke meg positive opplevelser. Jeg tror kanskje dette skyldes en nedgang i kjærligheten til rett og slett meg selv, og fordi dette ikke er helt i harmoni sliter jeg med å hjelpe andre når de trenger meg. Det er rett og slett for mange blokkasjer virker det som.

Så det jeg ber om hjelp til er noen tips eller råd til hvordan jeg kan forbedre visualiseringen i forhold til meditasjon og få kontakt med mine veiledere, og gjerne og noen andre innskytelser hvis det dukker opp noe dere føler jeg bør vite. Jeg er takknemmlig for alle råd og tips jeg kan få i denne prossesen, og håper det er noen her som kan hjelpe meg til å kaste litt lys over hva som skjer rundt meg :)

Topp

Innleggets emne: Re: forespørsel om hjelp/råd til å finne seg selv igjen
InnleggSkrevet: 21 Jun 2010, 23:50 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Kanskje du ikke skal skyve det unna og bruke all energien på å føle at du presser negativiteten i deg vekk og holder ting unna. men gå inn i det for full dynamitt?
And once you dig in.
You`ll find it coming out the other side?
Fungerer ofte for meg, kan ha tilbakefall når man prøver å jobbe med slik men det er noe av det som fungerer best for meg noen ganger, aksepter slik du er og det er nok en grunn til det du føler.
De negative tankene har en tendens til å komme fra et sted, og du vokser ikke bare av å sitte i ro og få fine bilder i hodet. Men om du begynner å jobbe med det negative vil du kanskje oppdage nye redskap når tiden er inne for å snekre deg det livet du blir ledet i retning av på det nye stedet ditt.. Om du fortsetter å kjempe imot kan det komme tilbake som en hammer i trynet ofte..
Ønsker deg lykke til for har ikke en totalt ulik situasjon selv..
Fokuser på degselv, og ikke sitt å vent på at det kommer folk som trenger din hjelp som du skriver for så lenge du ikke føler du har overskudd er det ikke alltid ditt ansvar, la det gå litt avsegselv kanskje? But we are different though we are the same så det var jo mine tanker på det.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2010, 15:30 
Avlogget
Fersking
Fersking

Tusen takk for innspill :) ja de kommer ikke av seg selv og jeg prøver så godt jeg kan å finne den reelle roten til dette mønsteret. Jeg ble lest for en liten stund tilbake og der ble det nevnt at jeg hadde opplevd mye negativt over en lengre periode og kronechakra var visstnok derfor i en meget kaotisk tilstand. etter dette fikk jeg balansert meg ut litt gjennom litt selvransakelse og rensing, men tilsynelatende ikke nok. Det er derfor jeg savner å kunne få en pekepinn gjennom meditasjon eller kort slik at jeg kan lære meg å konvertere de negative energiene til noe positivt og finne ut hvor jeg skal bruke energiene for å oppnå harmoni og fremgang igjen :)

Jeg har ihvertfall begynt å ta mer hensyn til meg selv og ikke vente på neste person som trenger min hjelp for jeg vet at jeg er lite istand til å kunne gi den i den tilstanden jeg er i for tiden. Dette fører gjerne til en del dårlig samvittighet eller mer negative energier for meg gjerne kanskje fordi jeg føler at jeg mister mer av meg selv, men jeg aner ikke siden jeg har vanskeligheter med å huske og tolke beskjeder som blir gitt til meg i drømmer og som mest sannsynligvis er et resultat av disse blokkeringene jeg opplever, så jeg lurer på om frykten for å miste seg selv slik jeg gjerne kanskje har gjort er grunnlaget for at dette skjer kanskje?

mine veiledere er her på et vis, men jeg "når" ikke frem til de, og jeg har noen ganger lurt på om det er meningen at det skal være slik nå eller om det er noe annet eksternt som blokkerer de, jeg bor på et sted som jeg muligens tror har mye oppsamlet negativ energi, kanskje det kan være kilden til mine blokkeringer? uansett så vet jeg at jeg har behov for deres råd og kjærlighet gjennom denne perioden :)

Jeg håper ihvertfall at du finner din vei ut av situasjonen din og hvis den er lik eller lignendes min, det kan være voldsomt hardt til tider å føle at man blir ledet en rettning man ikke forstår eller ser antydninger til, det kan gå hardt utover sjeleroen :)

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2010, 20:29 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

I tider med vanskeligheter og uro så har det hjulpet meg å gå tur.
Jeg pleier å gå en tur hver dag, gjerne lang, men mindst 2 km.
Iblandt går jeg til "mitt sted" og sitter der og bare ser en stunn (stunnen kan være fra et kvarter til flere timer). Det kan være vanskelig å finne et sted hvis en bor i byen. Sønn min fann et på en kirkegård. En kan også finne dem i parker. I Oslo har jeg funnet fine sted ved Akerselva.
Jeg tror ikke det er så viktig å finne seg et sted, men det er koselig.
Det som har vært viktig for meg er å gå.

Én gang hørte jeg en forsker snakke om menneskekroppen. Hun sa:
Vi har den samme kroppen som jeger og samler hadde. Den ønsker å gå i fire timer hver dag.

I hvert fal, når jeg går mine turer, som jeg fremdeles gjør, til tross for at jeg mår bra nå.
Når jeg går mine turer, så kommer svarene til meg. Plutselig så er svaret der. Bære dukker opp!!

"Gående meditasjon" har hjulpet meg så mange ganger. :biggrin:

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2010, 21:47 
Avlogget
Fersking
Fersking

hehe ja det er nok sant at kroppen liker aktivitet :) vi er jo lekne og aktive vesener etter rett fra naturens side :) Det virker som en god ide å prøve ut, jeg finner kanskje ett sted og på den måten der jeg kan føle energier rundt som kan berolige meg eller gjøre det lettere å få kontakt, jeg har så lenge jeg kan huske vært glad i vinden og finner den meget beroligende fordi den blokkerer ut støy fra hverdagen på en måte, så kanskje en liten bergtopp eller noe slik hadde vært en ide, er fjord og fjell rundt meg her så jeg antar jeg må bare begynne å lete :)

tusen takk for innspill og råd :)

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2010, 22:55 
Avlogget
Erfaren
Erfaren
Brukerens avatar

Kronechakra i kaotisk tilstand :o Høres rart ut. Situasjonen min er lik på den måten at jeg har flyttet til et nytt sted og selv om jeg har gjort dette mange ganger nå var det en milepæl fordi jeg samtidig ga opp mange gamle ting og bekjente som jeg følte utgjorde en stor del av hvem jeg var...Dette med å gå tur er viktig ja, jeg blir veldig fort utbrent og har en tendens til å svirre i rask gange til musikk på ipoden, det igjen er kanskje ikke så lurt som å finne en egen kraftplass du kan sitte og du føler deg vell, du kan feks be naturåndene i området om hjelp til healing og prøve å gi healing til jorden, samtidig som du gir tilbake ved å ikke kaste søppel osv som naturåndene ikke setter pris på.. Når du føler deg bra kan du gå dit også og lade stedet med positiv energi? Jeg har et slikt sted som jeg liker bedre enn andre og der møter jeg ofte ville dyr som grevling og rev selv om det er ganske by-nært. Du kan jo også vurdere å prøve nye metoder for å få kontakt med hjelperene dine på, legg tarot stokken på hylla ei stund og prøv med noe anna, be om et "tegn" på hva som kan passe for deg akkurat nå, for å motta veiledning, og du vil kanskje se at noe plutselig appelerer til deg? Å finne segselv igjen er noe jeg har holdt på med i det siste også, og det er nok lurt å huske å være menneske "uten åndene", kanskje det hjelper å rett og slett være litt ego og overfladisk og spise burger på burgerking, kjøpe nye sko, lage et kreativt prosjekt bare for å definere degselv gjennom det?....Noen flere tanker. Nå roper katta på meg. Lykke til!! :eusa_dance:

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jun 2010, 15:12 
Avlogget
Fersking
Fersking

hehe ja mulig jeg mistolket litt det han sa, men såvidt jeg forstod det så var det slik og det hadde med blokkeringer å gjøre, mulig den øvrige verden prøver sterkt å få kontakt og gi tegn til meg, men jeg greier kanskje ikke helt å forstå eller "se" de budskap som blir gitt og det skaper litt forstyrrende energier? :) ja det virker ihvertfall som en god idè å prøve ut og se hva som dukker opp, jeg føler jo at det er krefter rundt som forekommer både i våken tilstand og i søvne ofte, bla har jeg veldig livlige drømmer for tiden :) ja høres ut som en meget lik situasjon til min du sitter i, jeg ønsker deg alt godt på din vei :) ja jeg har lagt kortene på hylla for denne gang, og prøver aktivt å finne andre metoder for å finne frem :) hm... den idèen høres og ut som noe jeg kan prøve å etterfølge litt, prøve å finne frem til noe kreativt å gjøre for å få tanker litt vekk, kanskje til og med kreative prosjekter kan gi svar når inspirasjoner setter inn :)

Tusen takk for råd og tips som blir gitt, det føles godt å skrive litt om disse emnene med andre som har en forståelse og interesse for denne siden av tilværelsen :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healingsonen

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet