Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 05:14

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healing

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Healing etikk
InnleggSkrevet: 19 Feb 2010, 00:37 
Avlogget
Fersking
Fersking

Min beste venn er MEGET skeptisk til alt som lukter av alternativ tenkning og praksis. Han støtter meg i mitt valg om å gå sjamanveien, men har null tro på at feks. healing kan fungere.

Han har en tid slitt med magevondt som har gjort at han nå er sykemeldt. Legene finner ikke noen forklaring på hvorfor han føler seg dårlig og har meget lav energi generelt.

Jeg bryr meg veldig om min venn og bestemte meg i dag for å bidra med fjernhealing. Jeg spurte han ikke om tillatelse og har heller ikke fortalt ham etterpå at jeg har jobbet med å heale ham.

Jeg ønsker synspunkter på om dere synes det er uetisk å jobbe med mennesker som ikke vet at det blir jobbet med dem.

Topp

Innleggets emne: Re: Healing etikk
InnleggSkrevet: 19 Feb 2010, 10:06 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Jeg formiddler healing kun til dem som vet det og vil det.
Unntatt er dyr, små barn (hvis foreldrene har spurt meg) og bevisstløse.

Hvis jeg ønsker å hjelpe noen som ikke vet eller ikke vil så sender jeg kjærlighet.
For meg er det forskjell på healing og kjærlighet.

Grunnen til at jeg ikke formiddler healing til noen som ikke vet eller ikke vill er at jeg ikke ønsker at noen skal sende eller formiddle healing til meg hvis jeg ikke vet eller ikke vill.
Kjærlighet tar jeg gjerne imot.

Årsaken til at jeg ikke ønsker healing hvis jeg ikke har spurt om det tror jeg er den samme som at jeg ikke ønsker at noen som er på besøk hos meg begynner å rydde fordi den personen kanskje mener at det trengs.

gunilla

Topp

InnleggSkrevet: 19 Feb 2010, 11:36 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Forstår tanken din og ønsket om å hjelpe Gangaren...men må si meg helt enig med Gunilla!

Jeg healer aldri uten at personene vet om det. Å jeg ønsker heller ikke å få healing jeg ikke vet om.

For meg blir det som om jeg skulle åpne dagboka til den personen jeg ønsker å heale...for man kan få opp ting som kanskje personen ikke vil dele med noen.

Lys og kjærlighet som Gunilla sier, er så godt å sende ut...så jeg vil anbefale det istede...kanskje det er det som trengs også?...for å våge åpne seg opp for healing for din venn?

Noen ganger er det sånn...at vi vet vi sitter med evner til å hjelpe andre, men som ikke vil ha hjelp eller som tror på vår hjelp. Det må vi lære oss å akseptere!

Lykke til videre :)

Topp

InnleggSkrevet: 19 Feb 2010, 12:16 
Avlogget
Sonehelt
Sonehelt
Brukerens avatar

Innenfor sjamanismen sies det at mottakerbør ha bedt om healing for å kunne integrere en forandring i livet sitt.

Men likevel...

Vi går jo rundt og sender så mye rart av energier hele tiden,
mye negativt også, så hvorfor være så avholdende og plutselig bevisste på hva man sender av positivt???

Vet ikke helt hva som blir riktig for meg,
tror det vil bli ganske så "fra gang til gang"..

Tankevekkende tema :moreevil:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2010, 10:55 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Må bare fortelle hva som skjedde da jeg av hjertegodhet så meg nødt til å sende healing uten at mottakeren var fullstendig klar over det.

Denne personen, en kvinne, er plaget av sterke revmatiske smerter og det gjør meg vondt fordi jeg er glad i henne. Hun er ateist og avviser all religion og alt som har ordet Gud i seg (dette gjør meg forøvrig også vondt, derfor forteller jeg henne om sjamanismen og dens opprinnelige og inkluderende natur).

Vi pratet lenge på telefon, hun fortalte meg inngående om smertene sine og jeg lyttet. Jeg tolket det dithen at hun ville ha hjelp selv om hennes stolthet og selvhjulpenhet er sterke krefter i henne.

Etterpå renset jeg meg med friskt, hellig elvevann/lys som jeg alltid gjør før en healing, deretter reiste jeg opp via "mitt" fjell og bad om hjelp til henne. (- - - Takk, takk, takk.)

En stund senere fikk jeg grusomme smerter i knærne, særlig det høyre, smertene var nærmest uutholdelige. Jeg kontaktet mi kloke venninne Idnar, hun har alltid gode svar, takk til deg.

Det jeg måtte gjøre, noe som funker for meg, var å sette meg på marken og joike smertene ned i jorda. Poff, smertene ble borte.

Læringen denne dagen var: alltid fortell den som du vil hjelpe at hjelpen er på vei. Vil ikke personen hjelpes, send kjærlighet.

Takk til Dere før meg i denne tråden!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2010, 16:01 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Spennende lesning Rawall.

Eg har mottatt healing uten å bevisst ha bestilt den,
men så har eg då blitt kjent med fjernhealingens kraft.
Eg tenker også at vi sender ut ubevisste signaler om hjelp til healing
og får det fra det høyeste,selv om man kanskje ikke bevisst tror på en gud.Healing fra det høyeste heter det fordi det ligger over vår overbevisninger og forestillinger om gud eller den åndelige verdens beboere,og dette kan inntreffe når vi ikke skjønner bæret,altså.
På samme måte kan man få healing fra det laveste også
selv om man ikke bevisst tror på en underverden befolket av ånder,man kan få healing fra en gammel heks som står halveis skjult bak noen steiner i en trang og uhyggelig hule.
Healing er ikke en begrenset form for energi overføring
som vi mennesker har den hele og fulle oversikt over,heldigens vis.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Healing

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet