Denne velsignede bålplass dere ser på bilde, befinner seg i hagen til min venninne. Hun har mange rom i sin hage -
dette er Fjellstuen og jeg er her...

Vi har sittet mye foran bålet her de siste årene. Ovnen på bildet er ny - hundenes lek tok den gamle meksikanske.
Jeg satt her første gang for seks somre siden. Fra første stund har jeg snakket til einertrærne og fjellgrunnen.
Vi har feiret fullmåne her - med sirkler og jernspyd i jorda... magiske planter - salvie, engletrompet... diverse..

Et kraftsted.

Vi fikk et skikkelig tegn fra oven den samme sommeren da deler av fjellet skulle sprenges bort. Min venninne,
Dynamitt-Harry og jeg stod og "gjemte" oss rundt hjørnet da skytebasen smelte av en salve...

"Jøss!" sa Dynamitt-Harry idet et diiigert gult lyn stod frem på den klare blå himmelen noen få meter over de
samme einerbuskene... "Sånt har jeg aldri sett før og jeg har holdt på med dette i maaange år."
(Han var gammel, lealaus og skranglete når han gikk stakkar.. ) Min venninne og jeg tok det som et tegn fra oven
- et bevis på noe vi egentlig visste. Lynet kan dokumenteres på et bilde jeg tok i samme øyeblikk. Det vises der.
Her ute sitter vi når vi healer. Her ute sitter vi når vi ber. Her ute hygger vi oss med god mat og gode venner -
her ute sitter vi foran bålet - i timevis...

og vi takker alltid Vår Herre for maten..

også passer vi på at
einerne får vann - det er tynt jordsmonn. Ifjor sommer la jeg steinsirkelen min med runetegnet inni (avataren
jeg bruker no'n ganger) på fjellet der mellom to av buskene. Tegnet står for beskyttelse og healing.
Tidlig i sommer "bestemte" jeg at denne oasen av en hage ikke skulle innvaderes av mordersnegler.
Jeg har sirkelen, jeg har bedt, og dette stedet er beskyttet. Vi ser nesten aldri en snegle,
tiltross for at lokalavisen vitner om det motsatte.

Det har regnet mye i det siste og vi har ikke tent bål på 1,5 uke. Idag har maler'n vært her - venninnen min dro på
tur med bikkja - jeg satt foran pc'n. Registrerte etter at hun gikk at det luktet lit sur bålrøyk, men skyldte på
naboen.. Da hun kom hjem fra skogen stod jeg i Utestuen vendt mot Fjellstuen.. ser at det ryker fra bålet og spør:
"Har du fyrt opp?" "Nei" sier hun - "jeg så røyken da jeg kom hjem trodde det var deg". Det var ikke meg.
Vi måtte spørre maler'n: "Har du fyrt opp?" "Nei" sa han - vi så på hverandre... det er nok småfolket.

Og det må ha vært det. Ingen annen teknisk forklaring desverre...

Det har kommet mye regn her i de siste. Vi har ikke fyrt på 1,5 uke. Det lå en halbrent bjørkekubbe - no' koks -
en bitteliten halbrent vedbit under bjørkekubben. De hadde ligget i regnet siden sist.
Jeg gikk bort til bålet - snudde den halvbrente rykende bjørkekubben.. og der var "mengder" av glødende kull!

Bare for meg å legge på et par pinner. Trengte ikke fyrstikk engang.

Nå brenner det lystig der - dette skjedde for kun et par timer siden. Vi flyttet oss selvfølgelig dit. Er ikke vanskelig
å snakke til. Kan ta et hint.

Vi ble invitert til å sette oss foran bålet ikveld...
Vi er ikke vanskelige å be.

Hexedoktor'n