Dato/klokkeslett: 25 Mai 2013, 14:30

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Myter, symboler og språk

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Fjær
InnleggSkrevet: 14 Feb 2006, 12:15 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Hallo dere. Er det noen av dere som vet hva fjær kan bety som symboler? Etter en meditasjonshelg jeg var med på i fjor drømte jeg at jeg måtte "finne fjærene". Etter dette har jeg ofte funnet fjær på bakken når jeg er ute å løper/går tur. Oppmerksomheten min tiltrekkes automatisk av fjær. Er det noen av dere som vet noe om dette?

Topp

Innleggets emne: Sv: Fjær
InnleggSkrevet: 14 Feb 2006, 12:39 
Avlogget
Global Moderator
Global Moderator
Brukerens avatar

Hei :)

Tjah...fjær tilhører jo luftelementet da.. Trenger du å være mer i det elementet, kanskje?

Eller er det et uttrykk for et behov for mere frihet, å spre vingene og fly avsted, høyt og fritt..

Dessuten kan det ha noe å si hvilke(n) fugl(er) fjærene kommer fra. Forskjellige fugler symboliserer forskjellige aspekter. Finner du fjær fra to-tre bestemte typer fugler, kan det være at summen av disse utgjør symbolet på noe som mangler i livet ditt..

Dette er bare forslag, kanskje andre har flere ideer ;D

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2006, 22:03 
Har hørt at fjær kan bety beskjeder.... Luftelementet blir ofte satt sammen med tanker/intellekt eller visdom....Kanskje det er lurt å legge merke til hva man tenker på, føler, ser eller opplever alle de gangene man finner eller tenker på en fjær....? Om det er noe som gjentar seg.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2006, 14:59 
Avlogget
Virtuell sjaman!
Virtuell sjaman!
Brukerens avatar

Ægypten har sin egen gudinde i fjæren,nemligen Maat,som står for balanse og skjønnhet.
For mig selv ser jeg fjær som tegn på letthet
en sterk kontrast til jordens tunghet.

Topp

Innleggets emne: SV: Fjær
InnleggSkrevet: 01 Jan 2007, 03:55 
Fikk en fjær i drømmene mine som var rød, svart og hvit. Noen som vet hva den kan symbolisere?

Topp

InnleggSkrevet: 15 Feb 2007, 11:36 
Avlogget
Fersking
Fersking
Brukerens avatar

Du har kansje funnet ut av det nå, men morro å høre om det fordet. Hvem fikk du fjæren av? Hva var "tråden" i drømmen? Sort og rødt er jo jordingsfarger. Er enig med deg Kristin at fjær betyr beskjeder. Jeg oppdaget at i forkant av hendelser med betydning og viktighet har jeg sett fjær (små, hvite "putefjær" eller fra skjæra).

Topp

InnleggSkrevet: 15 Feb 2007, 11:43 
Hadde ikke Egypterene også en forestilling om en vekt som skulle veie sjelen så den kom over i dødsriket? Hvor det skulle ligge en fjær på den andre vektskålen? Så hvis ikke sjelen var "lett som en fjær" ville den ikke komme over til den andre siden? Noen som kan korrigere?
Siv

Topp

Innleggets emne: Sv: SV: Fjær
InnleggSkrevet: 15 Feb 2007, 15:00 
Avlogget
Global Moderator
Global Moderator
Brukerens avatar

Kristin skrev:
Fikk en fjær i drømmene mine som var rød, svart og hvit. Noen som vet hva den kan symbolisere?

Den hellige treenighet. Øvre, midtre og nedre verden. I mange tradisjoner symboliserer rødt blodet og livskraften. Svart er jorda som gir jording og næring, feste for røtter. Hvitt symboliserer det åndelige, det vi streber mot, opplysthet, det guddommelige.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Feb 2007, 19:29 
vissviss skrev:
Du har kansje funnet ut av det nå, men morro å høre om det fordet. Hvem fikk du fjæren av?

Altså, nå har jeg glemt hvem jeg fikk den av eller om jeg så det i det hele tatt  :razz: men jeg tror ikke det er så viktig. Har fortsatt ikke funnet det ut så, takk Inger Lise. Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk til deg også Siv. Du antyder at det kan ha med balanse og gjøre. Noe som passer overens med det Inger Lise sier, slik jeg ser det. Jeg begynner og delene i livet mitt til å passe sammen. Jeg ser at det jeg streber mot snart kan begynne og ta form på jorden og ikke bare oppi hodet. Om det er noe mer det kan bety vet jeg ikke, men dette hørtes mest riktig ut her og nå.  :respect:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Forumets hovedside » Sjamanens vei » Myter, symboler og språk

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet